[1][1]Srv. B. Mondin, La Trinit … mistero d\'amore (Bologna 1993) 139.
[1][2]František s největší pravděpodobností Augustinovy spisy nečetl, ale určitě je znal zprostředkovaně.
[1][3]Srv. Gn 1,26n.
[1][4]Subsistence je individuální podstata, například: „tento člověk". Každá individuální podstata je cosi, co existuje samostatně, zatímco případek může existovat jedině spolu s nějakou podstatou. V Bohu jsou tedy tři vzájemně reálně odlišné individuální podstaty, subsistence, osoby. V člověku je pouze jedna jediná osoba, individuální podstata, subsistence díky níž existují i jednotlivé schopnosti mysli.
[1][5]„... zatímco v obrazu Trojice tři schopnosti nejsou jeden jediný člověk, ale náleží jedinému člověku, ve vše převyšující Trojici, jejímž obrazem je člověk, tyto tři schopnosti nepatří jedinému Bohu, ale jsou třemi osobami a ne pouze jedna jediná." De Trin., XV, 23, 43; PL 42, 1090.
[1][6]De Trin., XIV, 12, 15; PL 42, 1048.
[1][7]Srv. Katechismus Katolické Církve (Praha 1995) str. 25.
[1][8]Srv. C. V. Pospíšil, „Christologie a spiritualita", Teologické Texty 7 (1996) 191a - 193b (193a).
[1][9]„Víme však, až se zjeví, že mu budeme podobni, protože ho spatříme takového, jaký jest." 1 Jn 3,2. Jan tu zcela otevřeně hovoří o velmi úzké vazbě mezi naším poznáním Boha a naší podobnosti s Ním.
[1][10]Srv. B. Mondin, La Trinit … mistero d\'amore (Bologna 1993) 155.
[1][11]Srv. Mt 18,23 - 35.
[1][12]Srv. 1 Jn 4,8.
[1][13]Syn je často nazýván Moudrost. To však neznamená, že Otec by byl moudrý pouze díky Synu.
„Jestliže v Bohu platí, že být a být moudrý je totéž, nemůže Otcem zplozená moudrost činit Otce moudrým, protože to by pak nezplodil on moudrost, ale moudrost jeho. ... Takže Otec sám je moudrost a Syn se nazývá moudrostí Otce stejně, jako se nazývá Otcovým světlem. Tedy stejně jako se Syn nazývá světlo ze světla, a jeden i druhý jsou jediné světlo, je třeba chápat moudrost z moudrosti, a tak jsou oba jednou jedinou moudrostí." De Trin., VII, 1, 2; PL 42, 936.
[1][14]„Poněvadž Otec se jmenuje Otec jenom proto, že má Syna, a Syn se nazývá Syn jen proto, že má Otce, nejedná se o názvy, které se týkají jediné podstaty. Jeden ani druhý se nevztahují k sobě samému, a tak se jedná o jména označující vztahy, které ovšem nejsou z řádu případků, protože ten, kdo se jmenuje Otec stejně jako ten, kdo se jmenuje Syn, je věčný a neměnný. Takže, i když není totéž být Otec a být Syn, nejedná se o nějakou jinou podstatu, protože tato jména se nevypovídají o podstatě, ale o vztahu, který není případek, protože je neměnný." De Trin., V, 5, 6; PL 42, 912.
[1][15]Srv. např. Mk 10,45, 1 Jn 3,16.
[1][16]Srv. Jn 15,26.
[1][17]Srv. De Trin., XV, 17, 29; PL 42, 1081.
[1][18]„Je tedy třeba tvrdit, že Otec a Syn jsou jedním jediným počátkem Ducha svatého a ne dvěma jeho počátky. Jako jsou Otec a Syn jediný Bůh a ve vztahu ke stvoření jeden jediný Stvořitel a jediný Pán, tak obdobně ve vztahu k Duchu svatému představují pouze jediný počátek. Ve vztahu ke stvoření jsou pak Otec, Syn a Duch svatý pouze jediným počátkem, stejně jako je pouze jeden Stvořitel a pouze jeden Pán.". De Trin., V, 14, 15; PL 42, 921.
[1][19]Srv. Kelly J.N.D., Il pensiero cristiano delle origini (Bologna 1984) 335.